Polityka Prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
wraz z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych
oraz informacją o wykorzystywaniu mechanizmu „cookies”
Poniższy dokument zwany dalej „Polityka Prywatności” określa w jaki sposób dbamy o dane osobowe i prawa naszych użytkowników. Należy dokładnie zapoznać się z niniejszą Polityką Prywatności, gdyż zawiera ona ważne informacje pomagające zrozumieć nasze praktyki dotyczące wszelkich przekazywanych nam danych osobowych oraz danych, które gromadzimy. Jest to zgodne z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych 2016/679, z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
Szanujemy Państwa prywatność i zobowiązujemy się do zachowania bezpieczeństwa Państwa Danych Osobowych oraz zarządzania nimi zgodnie z nałożonymi na nas zobowiązaniami prawnymi wynikającymi z obowiązujących przepisów o ochronie danych.
Informacje ogólne
1. Administratorem Państwa danych jest Dariusz Czajka prowadzący działalność gospodarczą pod firmą DARMAX Usługa i Produkcja Mebli Dariusz Czajka, NIP 7280253851.
2. We wszelkich kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych możesz się skontaktować z wyznaczonym inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: rzgowskja@darmax.pl lub numerem telefonu 609 424 218
3. Administrator danych dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających serwis https://www.darmax.pl/ (dalej jako: Serwis).
4. Dane osobowe podawane w Serwisie są traktowane jako poufne i nie są widoczne dla osób nieuprawnionych.
Przetwarzanie danych (RODO)
1. Dane są przetwarzane w zakresie i celu niezbędnym do wypełnienia uzasadnionych interesów i prawnie usprawiedliwionych celów, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz wdrożoną Polityką Prywatności, w zakresie i celu niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści Umowy, zmiany bądź jej rozwiązania oraz prawidłowej realizacji Usług.
3. Każda osoba, której dane dotyczą, gdy Serwis jest ich administratorem ma prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
4. Usługodawca ma prawo udostępniać dane osobowe Użytkownika podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa.
5. Usunięcie danych osobowych może nastąpić na skutek cofnięcia zgody bądź wniesienia prawnie dopuszczalnego sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych. Dane osobowe mogą być dalej przetwarzane w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
6. Usługodawca nie udostępniania danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa.
7. Dane osobowe przetwarzają wyłącznie osoby upoważnione.
8. Dane będą przetwarzane w celu:
- wykonania zawartej umowy,
- udzielenia odpowiedzi na zapytania użytkownika skierowane do Usługodawcy za pośrednictwem formularza do kontaktu lub bezpośrednio za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie,
- wypełnienia prawnie ciążących obowiązków na Administratorze danych w związku z koniecznością przechowywania dowodów księgowych,
- dochodzenia ewentualnych roszczeń,
- marketingu i promocji produktów i usług własnych, w tym podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy,
- wewnętrznych celów administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania, badania satysfakcji Klientów,
- bieżącego kontaktu wynikającego z zawartej umowy lub z podjętych działań zmierzających do jej zawarcia.
9. Odbiorcami danych osobowych w związku z realizacją usługi mogą być:
- osoby upoważnione przez Administratora danych – pracownicy oraz współpracownicy,
- podmioty, którym Administrator danych powierzył przetwarzanie danych osobowych (podmioty przetwarzające) na podstawie zawartych umów,
- podmiot zajmujący się hostingiem strony internetowej oraz dostawcy usług elektronicznych i systemów informatycznych umożliwiający prowadzenie działalności gospodarczej Administratora i utrzymanie Serwisu,
- podmiot zajmujący się prowadzeniem księgowości, biura rachunkowe,
- podmiot zajmujący się udzielaniem usług prawniczych i doradczych takie jak kancelaria prawne lub firmy windykacyjne,
- podmiot zajmujący się dropshippingiem i obsługą zamówień.
10. Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora danych:
- w związku z realizacją zawartej umowy, do czasu jej zakończenia, a po tym czasie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, w tym przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, ze wskazaniem, że podstawowy okres przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą wynosi 3 lata, a dla roszczeń z umowy sprzedaży i o wykonanie dzieła wynosi 2 lata, z zastrzeżeniem, że okres ten może być dłuższy w sytuacji dochodzenia roszczeń na drodze stosownych postępowań, w tym sądowych oraz realizacji obowiązków wynikających z toczących się postępowań wszczętych przez orany i podmioty publiczne oraz zewnętrzne,
- w związku z marketingiem produktów i usług oferowanych przez Serwis, do czasu wycofania zgody na takie przetwarzanie.
11. Podanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości zawarcia i realizacji umowy – zamówienia czy udzielenie odpowiedzi na zadane zapytania.
12. Dane klientów oznaczają wszelkie dane pozyskane podczas zgłoszenia się przez klienta do Administratora, wypełnienia formularza kontaktowego, kontaktu telefonicznego bądź mailowego w celu otrzymywania informacji o oferowanych przez Serwis usługach.
13. Przetwarzane dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
Uprawnienia Użytkownika Serwisu
Każdemu Użytkownikowi Serwisu przysługują następujące uprawnienia:
1. Prawo do wycofania zgody (art. 7 RODO)
- W sytuacji, jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, osoba ta ma prawo do jej odwołania w dowolnym momencie.
- Skutkiem odwołania zgody jest brak możliwości przetwarzania danych osobowych z powołaniem się na tę właśnie podstawę przetwarzania danych w przyszłości.
- Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
2.Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO)
- Prawo dostępu do danych daje osobie, której dane dotyczą, prawo do:
- uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli tak, również dodatkowych informacji dotyczących tego przetwarzania (m. in. w zakresie celu przetwarzania, kategorii przetwarzanych danych, kategorii odbiorców jej danych osobowych, etc.),
- uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu.
- Osoba, której dane dotyczą, może wedle swego uznania, choć w ramach katalogu zamkniętego określonego w art. 15 RODO, kształtować zakres uzyskanych informacji czy danych przekazanych w postaci kopii. Realizując przyznane uprawnienia, może więc żądać przekazania zarówno każdej, jak i wszystkich wskazanych w art. 15 RODO informacji, jak również żądać kopii czy wglądu do wybranych bądź wszystkich danych.
- Rezultatem wykonania prawa dostępu do danych osobowych powinno być udzielenie osobie, której dane dotyczą, żądanych przez nią informacji.
- W wyniku realizacji prawa dostępu do danych osobowych osoba, której dane dotyczą, może uzyskać kopię danych osobowych we wskazanym przez siebie formacie. Jeżeli jednak nie zastrzeże tego formatu w swoim żądaniu informacje powinny zostać przekazane za pomocą tego samego środka porozumiewania się, przy użyciu, którego osoba, której dane dotyczą, skierowała swoje żądanie do Administratora.
3. Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO)
- Osoba, której dane dotyczą, posiada uprawnienie do:
- sprostowania nieprawidłowych danych osobowych,
- uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
- Osoba, której dane dotyczą, swoim żądaniem powinna wykazać, że jej żądanie jest w istocie zasadne tj. Administrator przetwarza dane nieprawidłowe lub niekompletne.
- Tylko po spełnieniu ww. warunku wskazanego w Administrator będzie zobowiązany do niezwłocznego sprostowania danych nieprawidłowych lub do uzupełnienia danych niekompletnych.
- Zgodnie z art. 19 RODO Administrator informuje o sprostowaniu każdego odbiorcę, któremu ujawniono dane osobowe, chyba, że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku.
4. Prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO)
- Prawo do usunięcia danych składa się z dwóch uprawnień cząstkowych:
- możliwości żądania usunięcia danych osobowych przez Administratora,
- możliwości żądania, aby Administrator poinformował innych administratorów danych, którym upublicznił dane osobowe, że osoba, której dane dotyczą, żąda, by administratorzy ci usunęli wszelkie łącza do tych danych, kopie tych danych osobowych lub ich replikacje (tzw. prawo do zapomnienia).
- Możliwość skorzystania z uprawnienia do żądania usunięcia danych przez innych administratorów jest uzależniona od możliwości skorzystania z żądania usunięcia danych osobowych przez pierwotnego Administratora.
- Osoba, której dane dotyczą, może żądać usunięcia swoich danych osobowych we wskazanych w art. 17 ust. 1 RODO przypadkach, tj. m. in. w sytuacji, jeżeli jej dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których były przetwarzane, wycofała ona zgodę na przetwarzanie danych, wniosła sprzeciw od takiego przetwarzania, czy też jej dane przetwarzane były niezgodnie z prawem.
- Przez usunięcie danych osobowych należy rozumieć całkowite zniszczenie danych (w tym nośników, na których były one zapisane) lub taką ich modyfikację, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osoby, której dane dotyczą (tzw. anonimizacja danych). Efektem działania Administratora powinien być brak możliwości dalszego dokonywania jakichkolwiek operacji na tych danych.
- W przypadku prawa do bycia zapomnianym mamy do czynienia jedynie z obowiązkiem informacyjnym Administratora wobec innych administratorów. Administrator nie ma obowiązku dopilnowania, aby dane faktycznie zostały przez tych administratorów usunięte. Dodatkowo zakres obowiązku poinformowania innych administratorów jest ograniczony przez: dostępną technologię, koszt realizacji obowiązku poinformowania, odwołanie do podejmowania rozsądnych działań w wykonaniu tego obowiązku.
5. Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Ograniczenie przetwarzania danych osobowych polega na konieczności ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania.
- Administrator jest zobowiązany do ograniczenia przetwarzania danych, jeżeli zaistnieje jedna ze wskazanych w art. 18 RODO przesłanek, tj. osoba, której dane dotyczą:
- kwestionuje prawidłowość danych osobowych (ograniczenie przetwarzania następuje automatycznie na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych),
- sprzeciwia się usunięciu danych osobowych przetwarzanych niezgodnie z prawem,
- żąda zastosowania ograniczenia przetwarzania w stosunku do danych, które powinny zostać usunięte, ale które są jej niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przysługujących jej roszczeń,
- wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych (ograniczenie przetwarzania następuje automatycznie, na okres pozwalający Administratorowi stwierdzić czy sprzeciw jest zasadny).
- Przykładami ograniczenia przetwarzania są:
- czasowe przeniesienie wybranych danych osobowych do innego systemu przetwarzania,
- uniemożliwienie użytkownikom dostępu do wybranych danych,
- czasowe usunięcie opublikowanych danych ze strony internetowej.
- W każdym przypadku, dane, w odniesieniu do których ograniczono przetwarzanie, powinny być wyraźnie odróżnione od pozostałych danych oraz nie mogą podlegać dalszemu przetwarzaniu ani modyfikacjom.
- Administrator podejmie należyte kroki w celu niszczenia lub pozbawienia elementów identyfikujących Danych Osobowych, które posiada, jeżeli nie są one już potrzebne w celach podanych wyżej lub po upływie określonego okresu przechowywania.
6. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO)
- Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do przenoszenia danych, na które składają się dwa uprawnienia:
- prawo otrzymania przez osobę, której dane dotyczą, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła Administratorowi,
- prawo przesłania przez osobę, której dane dotyczą, danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła Administratorowi Danych, innemu administratorowi, bez przeszkód ze strony administratora, któremu dostarczono te dane osobowe.
- Uprawnienia, o których mowa powyżej, mogą być wykonywanie niezależnie od siebie i niezależnie od uprawnienia do uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu.
- osoba, której dane dotyczą, może skorzystać z prawa do przenoszenia danych osobowych, jeżeli łącznie spełnione są dwa warunki:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody lub w celu wykonania umowy
- przetwarzanie danych odbywa się w sposób zautomatyzowany (prawo do przenoszenia danych nie obejmuje tzw. zbiorów papierowych).
- Prawo do przenoszenia danych obejmuje dane osobowe dotyczące osoby, która wykonuje to prawo, które to dane ta osoba świadomie i aktywnie przekazała. Nie obejmuje natomiast danych wywnioskowanych przez Administratora w procesie ich przetwarzania.
7. Prawo do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO)
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych:
- opartego na interesie publicznym lub prawnie uzasadnionych interesach, w tym wobec profilowania na podstawie tych przepisów, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją,
- na potrzeby marketingu bezpośredniego,
- do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją.
- W razie otrzymania skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, Administrator powinien niezwłocznie zaprzestać przetwarzania danych w zakresie objętym tym sprzeciwem.
- Jeżeli Administrator uzna sprzeciw za pozbawiony podstaw, w szczególności z takiej przyczyny, że w jego ocenie nie zachodzi szczególna sytuacja uzasadniająca wniesienie sprzeciwu, ewentualny nakaz uwzględnienia sprzeciwu może zostać wydany przez organ nadzorczy na skutek skargi wniesionej przez zainteresowaną osobę.
Wykorzystywanie mechanizmu „cookies”
1. Podczas korzystania z Serwisu https://www.darmax.pl/ stosowana jest technologia „cookies”.
2. „Cookies” to dane informatyczne – niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy do urządzenia użytkownika (komputer, smartfon, tablet itp.) w momencie odwiedzenia strony internetowej. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do indywidualnych parametrów urządzenia, z którego korzysta użytkownik.
3. Serwis używa plików „cookies” do:
- dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
- tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych, a w efekcie ulepszać ich strukturę i zawartość,
- celów marketingowych.
4. „Cookies” nie pozwalają na personalną identyfikację użytkownika. Dane zawarte w „cookies” nie są łączone z przekazanymi przez Użytkownika danymi osobowymi.
5. Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika (internauty). Jednak internauci mogą samodzielnie zablokować opcję zapisywania plików „cookies” poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej. Aby zablokować automatyczną obsługę plików „cookies” należy wybrać w swojej przeglądarce internetowej opcję odrzucania zapisywania plików „cookies”. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania każdej przeglądarki internetowej. Zablokowanie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.
Postanowienia końcowe
1. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za politykę prywatności na stronach, do których prowadzą odnośniki zamieszczane w Serwisie https://www.darmax.pl/.
2. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszej polityce prywatności.
3. W przypadku zamiaru skorzystania z któregokolwiek ze swoich praw wymienionych w niniejszej Polityce Prywatności skontaktuj się z Administratorem poprzez wskazany powyżej adres e-mail.